Kreativitet

Hej världen, jag är jätterastlös. Vad att göra? Läser en bok som heter Kreativitet av Osho som fördömer hela mitt beteende kan man säga. Läs den! Den säger att jag är destruktiv, besatt, beroende, nervös osv.... Eller, jag fattar att jag är det av att läsa den. Att jag blir besatt av allt jag gör. En sån som måste göra nånting hela tiden. Och som "att inte göra nånting" är nånting för också för att man måste säga till sig själv att göra ingenting. Allting blir en besatthet. Jag äter för att sysselsättas. Jag röker för att sysselsättas. Jag dricker kaffe för att sysselsättas. Jag lyssnar på musik för att sysselsättas, jag pratar massa för att sysselsättas, tänker för mkt osv.. allt jag gör. Nu tänker ni: "men så är det ju för alla" men NEJ. För mig är det annorlunda tror jag. Jag är alltid värst. Nervöst beteende gånger hundra tusen. Och att sluta med nåt är också en besatthet. Att säga typ "nu ska sluta äta ost" som är nåt så typiskt mig att säga, det är också fel. Måste typ tänka mer på varför jag gör det. Syftet. Sova när jag är trött. Äta när jag är hungrig. Men jösses så svårt.

Men jag är glad. Jobbat idag. Kul kul. Massa annat kul. Allt är kul. Mikaela, du är fin du <3

image34

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Aaaaaaaaaaaw :D Du är fin du med!

2008-06-02 @ 00:57:23
URL: http://ettvandrandetrauma.blogg.se
Postat av: Mikaela

vafan, nu kom inte hela mitt meddelande med; upprepning ->
Men hallå, tjejen, vad är det för hemska saker du läser? Känns mer som det klankar ner på ens beteende än ger än stöd och råd :S
Förresten, varför stanna du kvar vid slussen? Pusss

2008-06-02 @ 00:58:58
URL: http://ettvandrandetrauma.blogg.se
Postat av: lovisa

lilla gumman då! jag hade tänkt skriva något positivt, men kan inte direkt komma på något! :P och jag tänker: NEJ så är det inte för mig. jag tillbringa en hel dag utan att sysselsättas överhuvudtaget, and i love it!

2008-06-02 @ 21:10:24
URL: http://killingmarianne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0