Galet

Okej, det senaste dygnet har varit gaaaalet. Igår gick jag från skolan till lunch med magnus och lisa, sedan hem och vara nervös till att springa vårruset på kvällen(19:00). I mål äter man picnick, sen blir det skynda hem ändå från Universitetet (22:00), duscha på 5 min, fixa sig på typ ingen tid alls, springa till tåget, få en ny pårökt 22-årig vän som ger mig alla sina cigg och bjuder mig på rave-party på lördag, åka hela vägen till Hellasgården, gå själv i skogen snubblandes över grodor med endast en mobilficklampa, komma fram till det lilla partyt 00:00 (!!), försöka supa ner mig på folköl, ligga o mysa hela natten till rockklassiker med utsikt över sjön i soluppgången (utan sömn), se ut som en pundare med smutsiga kläder och löv och cider i håret, dansa runt på motorvägen till Tjenare Kungen-soundtracket (06:00), Emma trampar snett och skadar benet så hon inte kan gå, precis när vi är vid bussen, stötta Emma hela vägen hem till Mattias, duscha äta där (heeeelt slut), ska egentligen till gympan i skolan kl 10, men åker med Emma till sjukhuset, beställer taxi som aldrig kommer, ringer ny taxi som till slut kommer, men då har vi så bråttom att vi glömmer min mobil utanför Mattias hus (Emmas mobil har redan råkat hamna hos Tobbe, som redan åkt hem), kommer till Akuten och Emma kan verkligen inte gå, har fortfarande inte sovit, kommer på att mobilen saknas och får låna sjukhustelefonen för att ringa min mobil + taxi sthlm, och sen stå och vänta ute på en taxi som aldrig kommer med nån mobil, äntligen lite sömn tätt intill emma på en sjukhusbrits, alla som gick förbi bara "naaw", vi åker till röntgen, jag ringer mamma och mamma åkere och hittar mobilen hos Mattias, åker och lämnar den, emma kommer in på röntgen (typ 13:00), Vi får vänta vänta vänta, jag promenerar till ICA Ektorp och köper mat, vi får vänta vänta nu så trötta att det inte går att beskriva, Emma får resultatet, kryckor och förband, vi stapplar oss bort till närmaste vän, Magnus, ligger över bordet och dricker vatten, försöker organisera med Tobbe hur Emma med sina kryckor ska komma in till stan o få sin mobil, blir hämtade av Emmas mamma, köper glass, ÄNTLIGEN kommer hem men har fortfarande inte sovit. GONATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0